środa, 13 grudnia 2017

Chrystus Frasobliwy...

Witam. Chce się podzielić radością:)
W niedzielę niespodziewanie odwiedziła nas nieznajoma Pani z przesyłką od Pana Józefa Niezgoda z Porąbki. Nie znam tego Pana, okazało się, że ten Pan ma moją płytę i chciał mi podarować coś od siebie, własnoręcznie zrobioną rzeźbę CHRYSTUSA FRASOBLIWEGO. To już druga taka rzeźba, wcześniej dostaliśmy też takiego Chrystusa Frasobliwego od Przyjaciół. Piękne są te rzeźby, ale przychodzi taka refleksja, że kiedyś mój ołtarzyk w pokoju był pełen Aniołków, a teraz jest inaczej... Może to znak, że z upływającym czasem moja wiara jest dojrzalsza, a może to jakiś ZNAK OD BOGA... Zastanawiam się nad tym...ale najważniejsza jest Radość, że KTOŚ o mnie pamięta i chce mi coś od siebie ofiarować, za to DZIĘKUJĘ BOGU:)

Chrystus Frasobliwy – w ikonografii chrześcijańskiej jest to przedstawienie rozmyślającej postaci Jezusa Chrystusa w pozycji siedzącej, z głową opartą na dłoni. Na głowie znajduje się korona cierniowa zaś na ciele widoczne są ślady biczowania. Według niektórych autorów ma to być przedstawienie momentu na Golgocie, tuż przed ukrzyżowaniem, choć figurę tę można także interpretować jako symboliczne streszczenie Męki Pańskiej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawierzenie Bogu we wszystkim

W naszych bolesnych doświadczeniach, w cierpieniu, we wszystkich tych trudach naszego codziennego życia, kiedy wydaje nam się, że gorzej już...